Google Pay devine disponibil în România

Începând din această săptămână Google Pay este în sfârșit disponibil în România prin intermediul aplicațiilor mobile ale instituțiilor financiare partenere, printre care ING Bank sau Revolut. Vă punem la dispoziție o listă completă de aplicaţii mai jos.

Google a anunțat colaborarea cu MasterCard și Visa, precum și instituții financiare partenere pentru a aduce o experiență de plată mai sigură, mai simplă și mai utilă în România este drep la aproape un an după Apple Pay.

Google Pay devine disponibil în România
Google Pay devine disponibil în România

La acest moment, Google Pay este disponibil în România prin aplicațiile următoarelor instituții, urmând ca altele să se alăture ulterior:

  • Revolut
  • Curve
  • Transferwise
  • ING Bank
  • UniCredit Bank
  • Banca Transilvania
  • Alpha Bank
  • CEC Bank
  • Viva Wallet
  • Orange Money

Disponibilitate Google Pay

Deși aplicația Google Pay nu este disponibilă direct în România, clienții acestor instituții financiare vor putea utiliza Google Pay online și în orice magazin care acceptă plăți contactless prin Visa sau Mastercard. Soluția tehnică se numește „Google Pay as a service”, ce permite emitenților de carduri să integreze Google Pay în aplicațiile lor mobile de plată.

Google Pay devine disponibil în România

Pentru a adăuga un card în Google Pay, utilizatorii trebuie să deschidă aplicația băncii și să acceseze secțiunea „Adaugă în Google Pay”. După ce procesul de înrolare a cardului a fost încheiat, deținătorul poate plăti contactless în magazin cu telefonul sau online, la comercianții care acceptă plata prin Google Pay. Odată ce cardul a fost salvat, poate fi administrat din setările dispozitivului mobil (Google > Serviciile contului > Google Pay)

Google Pay devine disponibil în România
Google Pay devine disponibil în România

Securitatea este un element cheie al Google Pay, astfel că există mai multe niveluri de securizare a plăților. Între acestea se numără „tokenizarea”, soluția standard a industriei plăților, care presupune că tranzacțiile se realizează cu un număr virtual de card (acesta jucând rolul token-ului), specific fiecărui dispozitiv, fiind asociat cu un cod de securitate dinamic care se schimbă la fiecare tranzacție. Această funcționalitate și altele vor funcționa alături de soluțiile de protecție oferite de emitenții cardurilor. De asemenea, dacă deținătorul și-a pierdut telefonul sau i-a fost furat, acesta poate folosi funcționalitatea „Găsește telefonul” pentru a bloca dispozitivul de oriunde, îi poate schimba parola sau chiar să șteargă de pe el datele personale.